ایجاد یک سیستم پیگرد پروژه

شما اینجا هستید

1 . client ها را راه اندازی کنید. شما می توانید یک گونه محتوای جدید برای client ها ایجاد کنید یا از گونه های محتوای پیش فرض مقاله یا story استفاده کنید. در برخی موارد باید سه بخش custom اضافه کنید: وضعیت، client و هماهنگ کننده. هماهنگ کننده یک نقش دروپالی برای کاربران خاص خواهد بود و client ها توسط یک اصطلاح طبقه بندی شناسایی می شوند. ( client ها ممکن است یک گونه محتوای custom باشند یا نباشند.)
2 . بخش وضعیت را اضافه کنید. این بخش حاوی گزینه های وضعیت است.
3 . اصطلاح طبقه بندی client را ایجاد کنید.
4 . نقش هماهنگ کننده را ایجاد کنید. سپس حداقل یک کاربر به آن اختصاص دهید.
5 . همان طور که قبلا آموختید بخش هماهنگ کننده را اضافه کنید.
این بخش یک بخش مرجع کاربر خواهد بود. برای widget می توانید کامل کردن اتوماتیک یا کلید های رادیو/چک باکس ها را انتخاب کنید. در این مثال گزینه کلیدهای رادیو/چک باکس ها انتخاب شده است. پس از کلیک کردن روی گزینه Save باید قسمت پیکربندی بخش هماهنگ کننده را کامل کنید. تنظیمات مهم این قسمت در تصویر 1 به نمایش درآمده است. در بیشتر موارد، لینک های معکوسی مفید هستند که کاربر را از صفحه اکانت کاربری به قسمت ضبط شده این بخش هدایت می کنند . همان طور که در قسمت پایین صفحه مشخص است باید تمام نقش هایی که قصد دارید در قسمت نمایش کاربران فعال حضور داشته باشند را انتخاب کنید.

**********تصویر1**********

6 . تمام کارهای خود را چک کنید. این مرحله اختیاری است. اگر قصد دارید نحوه نمایش گونه محتوا را تست کنید، بخش ها را جابجا کنید و روی گزینه save کلیک کنید. مجوزهای لازم را به بخش های جدید هماهنگ کننده و وضعیت خود اختصاص دهید (D6:admin/config/people/permissions D7:admin/user/permission) با استفاده از گونه محتوای جدید یک گره جدید بسازید. حالا صفحه مدخل شما شبیه تصویر 2 خواهد بود.

**********تصویر2**********

7 . یک ویو مخصوص client بسازید. چون معمولا تعداد نقش های یک سایت اندک است معمولا استفاده از گزینه کلیدهای رادیو/چک باکس ها انتخاب خوبی برای انتخاب نقش های در دسترس برای یک گره کاربر است. البته گزینه ها برای client ها فراوان است.
شما می توانید از گزینه widget تکنیل اتوماتیک استفاده کنید اما تنها می توانید client هایی که از یک ویو استفاده می کنند را فیلتر کنید. اگر یک گونه محتوای custom جای پروژه ها ایجاد کرده اید می توانید از همان منوی بخش کاربران استفاده کنید. اگر از گونه محتوای عمومی تری چون مقالات و story ها استفاده می کنید، انتخاب های فراوانی خواهید داشت. یک ویو ایجاد کنید که از گونه محتوای مربوطه استفاده کند و بر پایه اصطلاح طبقه بندی clinet به فیلتر کردن بپردازد.
8 . یک بخش clinet اضافه کنید. این بخش یک مرجع گره خواهد بود. برای widget یکی از گزینه های کلیدهای رادیو/چک باکس ها را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گونه های محتوای مربوط به client ها را انتخاب کنید (تصویر 3 ).

**********تصویر3**********

9 . مجوز های لازم برای بخش های جدید را کسب کنید.
10 . با استفاده از یک ویو موارد ضبط شده را فیلتر کنید. به تنظیمات پیشرفته در قسمت پایین صفحه مراجعه کرده آن ویو که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید (تصویر 4 ).

**********تصویر4**********

11 . تمام شد. روی گزینه Save کلیک کنید. حالا می توانید داده را وارد کنید.
حالا می توانید از سیستم پی گردی پروژه استفاده کنید. و اما اقداماتی که باید انجام دهید:
با استفاده از گونه محتوای custom client خود یا یک گونه محتوای پیش فرض (صفحه یا مقاله) یک گره برای هر client جدید ایجاد کنید. حتما از برچسب طبقه بندی client استفاده کنید. کافیست این کار را تنها یک بار انجام دهید.
برای هر هماهنگ کننده یک اکانت کاربری ایجاد کنید و آن را به نقش هماهنگ کننده اختصاص دهید. کافیست این کار را تنها یک بار انجام دهید.
برای هر پروژه یک گونه محتوای پروژه جدید ایجاد کنید. سپس هماهنگ کننده و client مناسب را انتخاب کنید. با استفاده از مکانیسم استاندارد آپلود فایل مطالب لازم را ضمیمه کنید. برای شروع یک فاز جدید روی چک باکس New Revision کلیک کنید و توضیحات log را وارد کنید. لازم نیست برای هر پروژه جدید یک فاز ایجاد کنید: مکانیسم بازبینی دروپال همه چیز را به طور اتوماتیک کنترل می کند.