شما اینجا هستید

تجارت الکترونیک با Ubercart

مقدمه
آموزش های این بخش جنبه اجتماعی و تعاملی دروپال را تکمیل می کند. این روزها تجارت بدون فعالیت اجتماعی و برقراری روابط بی معناست و این تجارت موفق است که به این بخش از زندگی مفهوم می بخشد. دنیای تجارت الکترونیک در مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و نشانه آن در دروپال ماژول مشارکتی Ubercart است که توسط حدود ده هزار سایت مورد استفاده قرار گرفته است.
در کل Ubercart تمام نیاز های شما به یک پلاگین تجارت الکترونیک را تامین می کند. این ماژول به شما کمک می کند سبد خرید به سایت خود اضافه کرده و کاتالوگ محصولات را در بلوک های مختلف سایت خود قرار دهید. البته اکثر سایت ها قابلیت خرید و کاتالوگ های خود را در تمام صفحات سایت جای می دهند تا درصد فروش محصولات خود را بالا ببرند.
برای برخی کاربران، تجارت الکترونیک تنها یک هدف برای ایجاد یک وب سایت تجاری است و دروپال به کمک این ماژول به راحتی این آرزو را محقق می کند.
البته ممکن است برخی و در بیشتر اوقات کاربران ایرانی بدلیل پیچیدگی این ماژول ، اصلا تمایلی به استفاده از این ماژول در دروپال نداشته باشند. اما بهتر است به یاد داشته باشید تجارت الکترونیک و Ubercart به طور خاص امکان برقراری ارتباطاتی را فراهم می کنند که خارق العاده است.
مثال های زیادی در این بخش وجود دارد:
فروش لینک های دانلود: با استفاده از این ماژول شما می توانید لینک های دانلود نرم افزار، تراک های موسیقی یا هر فایل قابل دانلود دیگر را بفروشید. بدین ترتیب امور نقل و انتقال و دارایی حذف می شود و بسیاری از شرکت ها می توانند کالا و خدمات خود را سریع تر و راحت تر در اختیار مشتریان قرار دهند.
فروش لینک رزرو: شاید قصد دارید به فروش بلیت کنسرت بپردازید یا عملیات رزرو اتاق های هتل خود را تسهیل کنید، مهم نیست چه باشد چرا که تمام این خدمات در دروپال ممکن است. در این مورد هیچ جسمی منتقل نمی شود ولی باید اسناد دانلود و رزرو را نگه داری کرد.
فروش فیزیکی: این در مورد فروش اجسامی است که باید به طور فیزیکی منتقل شوند: کتاب، مبل ، ظرف و غیره. این ماژول در دو جنبه از پروسه فروش این اجناس به شما کمک می کند: مدیریت پروسه نقل و انتقال اجناس و انجام امور دارایی و مالی. البته این ویژگی ها اختیاری هستند چون شاید بسیاری چنین اموری را دستی انجام دهند.
فروش حق عضویت: شاید این جالب ترین مورد از این ماژول در دروپال باشد. شما براساس نقش هایی که در سایت ایجاد کرده اید، به کاربران اجازه می دهید به منابع و کار کرد های ویژه مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. شما می توانید نقشی چون کاربران ویژه ایجاد کرده و به اعضای آن اجازه دهید به بخش های خاصی از سایت دسترسی داشته باشند. سپس می توانید به کمک Ubercart عضویت در آن نقش را به فروش برسانید و حتی برای استفاده از آن، بازه زمانی مشخصی معین کنید.
شاید این ماژول از سایر ماژول هایی که به کار گرفته اید بزرگ تر باشد. در واقع این ماژول چندین ماژول به لیست ماژول های شما اضافه می کند که باید فعال شان کنید. اگر چه Ubercart بزرگ است اما بر پایه همان ساختار دروپال طراحی شده: محتوا ، دسته بندی، نقش و دانلود فایل. بنابراین نباید در استفاده از آن با مشکلات فنی مواجه شوید. البته اگر با تجارت الکترونیک آشنا نیستید، شاید با این جنبه این ماژول کمی دچار مشکل شوید.
اگر مطالب این بخش را به خوبی مطالعه کرده از ابزار های دروپال به درستی استفاده کنید، مشکل خاصی برای شما به وجود نخواهد آمد. در ابتدا بهتر است از تنظیمات پیش فرض و پیشنهادات استفاده کنید تا کم کم با روند کار این ماژول آشنا شوید.
اگر تمایل دارید بخشی از عملیات دارایی ، مالی یا نظارت را بصورت دستی انجام دهید ، استفاده از این ماژول برای شما سنگین خواهد بود و میتوانید از افزونه های سبکتر مشابه استفاده نمایید.